دریچه مهاجرت به کانادا

شماره تماس

232-1326 (514) 1+

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شماره تماس

232-1326 (514) 1+

محدودیت تحصیلی کانادا

محدودیت تحصیلی کانادا برای دانشجویان

فهرست مطالب

محدودیت تحصیلی کانادا برای دانشجویان

اخبار حدیدی که در خصوص ایجاد محدودیت تحصیلی کانادا برای دانشجویان از جانب وزیر مهاجرت کانادا منتشر شده است که در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم. اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر برای مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید میتوانید مقاله منتشر شده در این خصوص را نیز مطالعه کنید.

کلیات قانون محدودیت تحصیلی

دولت کانادا اعلام کرد که از سال ۲۰۲۴، تعداد مجوزهای تحصیلی صادر شده برای دانشجویان بین المللی را به مدت دو سال کاهش می دهد. می‌توانید محتوای این مقاله را زبان مشاور رسمی مهاجرت به کانادا نیز بشنوید:

این تصمیم جدید در واکنش به گزارش هایی مبنی بر سوء استفاده برخی موسسات خصوصی از دانشجویان بین المللی برای کسب سود بیشتر اتخاذ شده است.

بر اساس این محدودیت، تعداد مجوزهای تحصیلی صادر شده برای دانشجویان بین المللی جدید در سال ۲۰۲۴ به ۳۶۴ هزار مورد کاهش خواهد یافت. این رقم نسبت به سال ۲۰۲۳ که ۶۸۴ هزار مورد بود، کاهشی ۳۵ درصدی را نشان می دهد.

چه مقاطعی شامل این محدودیت نخواهند شد؟

محدودیت تحصیلی کانادا برای دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی، از جمله تحصیلات کارشناسی ارشد یا دکتری اعمال نخواهد شد. همچنین درخواست های اجازه اقامت تحصیلی در سطح مدارس ابتدایی و متوسطه از محدودیت مستثنی خواهند بود.

محدودیت تحصیلی کانادا برای دانشجویان

تغییر اجازه کار باز محدودیت تحصیلی کانادا برای دانشجویان

علاوه بر این، از سال ۲۰۲۴، همسران دانشجویان بین المللی که در برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین برنامه های حرفه ای مانند پزشکی و حقوق تحصیل می کنند، تنها واجد شرایط دریافت اجازه کار آزاد خواهند بود. همسران دانشجویانی که در سایر سطوح تحصیل، از جمله برنامه های لیسانس و کالج، تحصیل می کنند دیگر واجد شرایط دریافت اجازه کار نخواهند بود.

دولت کانادا امیدوار است که این محدودیت ها به ایجاد شفافیت بیشتر در برنامه ویزای دانشجویی خود و اطمینان از اینکه دانشجویان بین المللی از کیفیت آموزش مورد انتظار خود برخوردار می شوند، کمک کند

خلاصه ای از محدودیت های جدید تحصیلی کانادا برای دانشجویان

  • تعداد مجوزهای تحصیلی صادر شده برای دانشجویان بین المللی جدید در سال ۲۰۲۴ به ۳۶۴ هزار مورد کاهش خواهد یافت.
  • این محدودیت برای دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی اعمال نخواهد شد.
  • همسران دانشجویان بین المللی که در برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین برنامه های حرفه ای مانند پزشکی و حقوق تحصیل می کنند، تنها واجد شرایط دریافت اجازه کار آزاد خواهند بود.

این محدودیت ها با واکنش های متفاوتی از سوی دانشجویان بین المللی و دانشگاه ها مواجه شده است. برخی از دانشجویان از این محدودیت ها انتقاد کرده اند و معتقدند که این محدودیت ها بر حق آنها برای تحصیل در کانادا تأثیر منفی خواهد گذاشت. برخی دیگر از این محدودیت ها حمایت کرده اند و معتقدند که این محدودیت ها برای اطمینان از کیفیت آموزش و محافظت از دانشجویان بین المللی ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
فرم تماس